Köpvillkor

Nedan finner ni de köpvillkor som gäller på minmobil.nu och när ni bekräftar köpet godkänner ni samtidigt dessa villkor.

PERSONUPPGIFTER
De personuppgifter ni delger oss används för att tillhandahålla våra tjänster och fullgöra åtaganden mot dig. Informationen används inte utanför vår verksamhet, och kommer inte säljas eller på annat sätt upplåtas till annan part. Ni är välkommen att kontakta oss för ta del av uppgifter vi har registrerade om er, samt om ni önskar att de skall rättas eller raderas.

BETALNING

Kortbetalning
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.

För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/

Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.

Så här går det till:

  1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
  2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
  3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
  4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
  5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.

Direktbetalning via internetbank
Handla och betala direkt från ditt bankkonto.

Så här går det till:

  1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan
  2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
  3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
  4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.

QLIRO Faktura

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet.

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.

För mer information om Qliros villkor klicka här.

QLIRO ”Köp nu, betala senare”

Köp nu – Betala Senare

Ränta 0 % Uppläggningsavgift 39 kr.

Inga ytterligare avgifter tillkommer.

Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

QLIRO KONTO OCH DELBETALNING
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.

Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.

Följande alternativ finns för delbetalning

Betalsätt3 mån6 mån12 mån36 månKonto*
Uppläggningsavgift95 kr195 kr295 kr395 kr0 kr
Administrationsavgift29 kr29 kr29 kr29 kr29 kr
Årsränta0%0%0%9,95%19,90%

Exempel vid ett köp om 10 000 kr

Effektiv ränta11,45%13,29%12,31%19,77%29,22%
Att betala per månad3 394 kr1 728 kr887 kr362 kr955 kr
Total kostnad10 182 kr10 369 kr10 643 kr13 047 kr11 458 kr

*Gäller vid avbetalning över 12 månader

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.

Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

ÅTERBETALNINGAR

I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning på det betalkort som användes vid beställning, eller till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

PRISER
Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms, i varukorgen syns det totala priset inklusive frakt och moms. Produkter som säljs som begagnade och är köpta av privatpersoner i Sverige är utan moms, då dessa produkter beskattas genom vinstmarginalbeskattning (VMB). VMB-beloppet visas inte på fakturan och dessa produkter är heller ej avdragsgilla för företagskunder, enligt skatteverkets direktiv.

FRAKT & LEVERANS
Vi har som målsättning att skicka alla korrekta beställningar senast nästkommande vardag, vilket generellt innebär att ni får leverans inom 1-2 vardagar. Vi skickar alla beställningar med PostNord. Fraktkostnaden är från 29 kr inkl. moms.. Fraktkostnaden beräknas automatiskt på vikt/volym och finns tydligt angiven i kassan.. Spårningsnummer skickas ut via e-post vid kort/direktbetalning samt där vi kan verifiera mottagaren, i annat fall kommer försändelsen brevaviseras. För ej uthämtade försändelser debiterar vi er våra kostnader för returfrakt, administration och hantering, vilket kan uppgå till 250kr.

PRODUKTER
Produkter som visas är vårt nuvarande sortiment, och finns på lager om inte något annat anges.
Begagnade varor köps alltid i befintligt skick. Beskrivning av skick baseras på hur respektive handläggare upplever aktuell enhet, vi förbehåller oss rätten att göra en bedömning av varans skick. Repor och mindre märken räknas ej som skador utan som slitage. Vidare vill vi upplysa om att begagnade enheter kan ha reparerats/uppgraderats av oss eller tidigare ägare med komponenter som ej är original. 

Begagnade varor köps alltid i befintligt skick, samtliga funktioner testas men kan inte aldrig bli 100%:ig  I det fall funktionstest har gjorts kontrolleras att enheten tar emot laddning, att enhetens skärm och touch fungerar, att enhetens fysiska knappar fungerar samt uppkoppling av samtal, samtalshögtalare och samtalsmikrofon.

Begagnade varor köps alltid i befintligt skick men vi lämnar alltid vår unika 12 månaders garanti

FÖRETAGSINFORMATION
F&S Holding i Borås AB
Orgnr: 559221-1741

Ångerrätt

Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp från och med den dag du tar emot varan.

Om du ångrar ditt köp, vänligen kontakta vår kundservice på: support@minmobil.nu, så får du en fri returfraktsedel så att du kan skicka paketet tillbaka till oss. Du bekostar själv returfraktkostnad (69 kr inkl. moms) vid utövande av ångerrätt. Företag har ingen ångerrätt.

När du lämnar tillbaka/skickar tillbaka varan måste den vara i samma skick och mängd som när du fick den och du måste bifoga/skicka med faktura eller en kopia av ordern. Produkten måste förpackas så att den inte skadas under transporten och du måste betala fraktkostnaderna.

Vissa produktområden omfattas ej av ångerrätten, om produktens plombering eller försegling är bruten. En plombering innebär att en förpackning har en försegling, som inte går att öppna utan att man bryter förseglingen. Dessa produkter kan alltså ej returneras. Exempel på dessa produktområden är: headset, hörlurar, mobiltelefoner, kosmetik, produkter med licensnycklar samt intimprodukter.Vid ånger ska konsumenten under vissa förutsättningar betala ersättning för värdeminskningen på en vara. Det gäller sådan värdeminskning som beror på att konsumenten hanterat varan mer än vad som varit nödvändigt för att ta reda på varans egenskaper eller funktion. Vid aktivering av mobiler och surfplattor anses varan vara använd och undersökt mer än nödvändigt varpå värdeminskning uppstår. Normalt är avdraget vårt självkostnadspris för att ersätta saknade, använda eller skadade varor eller delar av varor, men kan också röra sig om avdrag för nedsatt värde p g a hur varan använts.

Om du använder din ångerrätt kommer du att få dina pengar tillbaka så snart som möjligt efter det att vi har fått varan och kontrollerat att den uppfyller villkoren för retur. Pengarna återbetalas till det konto som beloppet drogs från.

Reklamationsrätt

Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att klaga på en vara inom en bestämd tidsperiod. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.från och med det datum produkten blev levererad. Reklamationsrätten följer den ursprungliga köparen och inte produkten.

Om du vill returnera en trasig produkt ansöker du om RMA på Service & hjälp, där får du en kostnadsfri returfraktsedel och kan returnera produkten för felsökning. Vissa produkter tar vi inte i retur utan ersätter istället direkt, detta framgår när du ansöker om RMA.

Om vi bedömer att en produkt ej är behäftad med fel som täcks av fabriksgarantin returneras produkten mot fraktkostnad för tur och retursändning på 150 kr inkl. moms. För att undvika onödiga reklamationer är det en god idé att först kontakta varumärkestillverkaren av produkten för support/hjälp.

Innan kunden kan komma att debiteras ytterligare reparations- eller felsökningskostnader, tillfrågas kunden.
Klagomål om brister måste göras inom en rimlig tid efter att du har upptäckt felet, eller borde ha upptäckt felet under regelbunden granskning av produkten.

När Min Mobil Borås AB tar emot ett klagomål om en produkt behandlas klagomålet så snart som möjligt. Om det finns en brist kan varan ersättas mot liknande begagnad vara, bli reparerad eller bli rabatterad enligt Konsumentköpslagen. Om felet inte är obetydligt kan du istället avbryta transaktionen. Du kan dock inte häva köpet eller kräva rabatt om Min Mobil Borås AB erbjuder sig att ersätta eller reparera varan inom en rimlig tid. Om felet medfördes måste produkten återlämnas till Min Mobil Borås AB ska detta ske utan kostnad för dig om den levereras från en adress i Sverige.

För att göra din reklamationsrätt gällande ska du skicka med dokumentation för köpet i form av faktura eller orderbekräftelse som båda skickades via e-post efter din beställning.
Om du vill skicka varor i retur ska de skickas till den adressen som framgår av följesedeln.

Genom att reklamera en produkt till oss godkänner du våra Reklamations- och Garantivillkor.

Vid eventuell tvist följer MinMobil.nu ARN:s rekommendationer.

ARN:s kontaktuppgifter

Postadress:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm

Min Mobil Borås AB 1 års produktgaranti

Min Mobil Borås AB lämnar 1 års garanti från fakturadatum, att våra produkter i allt väsentligt fungerar i enlighet med vår produktbeskrivning och att våra produkter är fria från materialfel vid leverans. Definitionen av ett ursprungligt fel är att felet har funnits redan vid leverans och att användaren inte har kunnat påverka felet, samt att felet inte beror på exempelvis slitage, onormal användning, vanvård eller någon form av yttre påverkan (exempelvis tapp- eller vätskeskador). Din faktura gäller som garantibevis.

Varukorg
Scroll to Top