Gilla oss på Facebook och få 50kr rabatt * på ditt nästa köp.

Köpvillkor

Nedan finner ni de köpvillkor som gäller på minmobil.nu och när ni bekräftar köpet godkänner ni samtidigt dessa villkor.

PERSONUPPGIFTER
De personuppgifter ni delger oss används för att tillhandahålla våra tjänster och fullgöra åtaganden mot dig. Informationen används inte utanför vår verksamhet, och kommer inte säljas eller på annat sätt upplåtas till annan part. Ni är välkommen att kontakta oss för ta del av uppgifter vi har registrerade om er, samt om ni önskar att de skall rättas eller raderas.

BETALNING

Kortbetalning
Minmobil.nu erbjuder säkra kortbetalningar med Visa och MasterCard i samarbete med Svea Webpay som ingår i Svea Ekonomi-koncernen. Svea Webpay är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). MinMobil.nu accepterar samtliga Visa- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos Svea Webpay och all information är krypterad enligt gällande standarder och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos MinMobil.nu. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Direktbetalning via internetbank
Vi erbjuder direktbetalning via internetbank för kunder i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank där du loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Faktura

1. Allmänt

Vid betalning via faktura samarbetar MinMobil.nu med Svea Ekonomi AB.

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.

Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

Samtliga fakturor är av MinMobil.nu överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

2. Betalningstid, påminnelseavgift samt dröjsmålsränta

Betalningstiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.

Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift, för närvarande 60 kr.

Dröjsmålsränta utgår från förfallodagen med 2% per månad.

3. Faktureringsrutin konsument

Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig.

Om betalning inte inkommit till Svea Ekonomi AB senast dag 7 från det att påminnelsen skickades till dig övergår fakturan till att bli en kontokredit. Genom detta ges du en möjlighet att delbetala ditt köp i din egen takt. Lägsta beloppet att betala är 3% av vid var tid utestående skuld, dock lägst 50 kr samt ränta och avgifter. Du kan naturligtvis när som helst betala ett högre belopp eller hela skulden. Om fakturan övergår till en kontokredit gäller villkoren för ”Betalning genom kontokredit”. Där regleras bland annat Svea Ekonomi AB:s rätt att säga upp kontokrediten i förtid:

Betalning genom kontokredit
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Vid kontokredit tillkommer en månatlig aviavgift om för närvarande 29 kr. Krediträntan beräknas på den aktuella skulden vid aviseringstillfället. Den nominella årliga räntan är för närvarande 9,95%.

Om betalning inte sker i rätt tid kommer du att påföras en förseningsavgift om för närvarande 145 kr. Du kommer också bli debiterad en dröjsmålsränta med 2% per månad på den vid var tid utestående skulden från förfallodatum tills full betalning sker.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

4. Faktureringsrutin näringsidkare
Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig. Vid utebliven betalning lämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning
Vi kan även erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning som sker i samarbete med Svea Webpay. Delbetalning är ett flexibelt alternativ för dig som vill ha kontroll över dina inköp och samtidigt vara säker på att kunna köpa det du behöver. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att du anger personnummer och den delbetalningsplan som passar dig. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och du får direkt besked om ansökan har godkänts. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem till dig via post eller via sms. Skulle ansökan inte godkännas kan du välja något annat betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.

Om du har valt att handla mot delbetalning kan du komma att bli kontaktad per telefon för att verifiera din identitet. Det är en säkerhetskontroll för att minska bedrägerier.

Svea kampanj
Mer information om aktuella Svea-kampanjer hittar du i kassan.

Delbetalning –Ränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift 
3 månader0%95 kr29 kr
6 månader0%195 kr29 kr
12 månader0%295 kr29 kr

Läs mer om allmänna villkoren hos Svea Webpay.

Återbetalningar

I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning på det betalkort som användes vid beställning, eller till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

Faktura
Vid köp mot faktura erhåller du en kreditfaktura från Svea Ekonomi AB med det krediterade beloppet.

Så här går det till när du returnerar en vara som är beställd mot faktura:
När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats så skapar vi en kreditering. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. Efter att kreditering är slutförd hos oss meddelar vi Svea ekonomi AB. På kreditfakturan syns de artiklar som vi har krediterat dig samt eventuell returfrakt. Läs mer om eventuella kostnader som kan uppkomma vid retur under kapitlet “ångerrätt”. Du drar av det krediterade beloppet från ursprungsfakturan och betalar in kvarvarande summa. Uppgifterna som används för inbetalning är de som finns på ursprungsfakturan från Svea Ekonomi AB. Om förfallodatum närmar sig och du inte mottagit e-post om kreditering är det viktigt att du hör av dig till oss så att det inte påförs påminnelseavgifter eller inkassokrav.

Om du har betalat fakturan
Svea Ekonomi AB sköter återbetalningen av kreditfakturor. Svea Ekonomi AB kontaktar dig via e-post och ber dig att inkomma med bankuppgifter för att kunna genomföra återbetalning. Utbetalning tar ca 5 bankdagar. Observera att vissa banker kan ha längre handläggningstider.

Kortbetalning eller direktbetalning
Vid köp med kort, kreditkort eller direktbetalning återförs pengarna till samma kort eller konto som användes vid beställningen.

Så här går det till när du returnerar en vara som är beställd mot kortbetalning:
När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats så skapar vi en kreditering. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. Efter att krediteringen är slutförd hos oss tar det mellan 1-3 bankdagar innan du erhåller återbetalningen. Läs mer om eventuella kostnader som kan uppkomma vid retur under kapitlet “ångerrätt”. Vid betalning med kreditkort syns återbetalningen runt det datum transaktionen genomfördes. Observera att vissa banker kan ha längre handläggningstider. Har du inte fått pengarna åter ber vi dig att i första hand kontakta din kortutgivare/bank. Har du bytt bank sedan köpet genomfördes hos oss så kommer återbetalning ske till det nya kortet. Det enda du behöver göra är att ta kontakt med din bank och be dem genomföra återbetalningen till rätt kort.

Förskottsbetalning eller betalning via iZettle
Vid köp mot förskottsbetalning eller betalning via iZettle kommer vi att skriftligen begära in kontouppgifter från dig. Kontouppgifterna måste inkomma till oss skriftligen då vi av säkerhetsskäl inte tar emot denna information över telefon. Vi sparar inga kontouppgifter från när köp genomfördes.

Delbetalning
Har du valt att betala din order med en delbetalningskampanj så kommer du vid nästa aviutskick från Svea Ekonomi AB få ett förändrat totalbelopp på din delbetalningsavi. Beloppet är justerat efter den summa vi har krediterat på din order. Det är viktigt att samtliga avier betalas innan förfallodatum

Så här går det till när du returnerar en vara som är beställd mot delbetalning:
När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats så skapar vi en kreditering. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. Läs mer om eventuella kostnader som kan uppkomma vid retur under kapitlet “ångerrätt”. Efter att krediteringen är slutförd hos oss meddelar vi detta till Svea Ekonomi AB.

PRISER
Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms, i varukorgen syns det totala priset inklusive frakt och moms. Produkter som säljs som begagnade och är köpta av privatpersoner i Sverige är utan moms, då dessa produkter beskattas genom vinstmarginalbeskattning (VMB). VMB-beloppet visas inte på fakturan och dessa produkter är heller ej avdragsgilla för företagskunder, enligt skatteverkets direktiv.

FRAKT & LEVERANS
Vi har som målsättning att skicka alla korrekta beställningar senast nästkommande vardag, vilket generellt innebär att ni får leverans inom 1-2 vardagar. Vi skickar alla beställningar med PostNord och beställningar över 500 kr skickas fraktfritt, i annat fall tillkommer en fraktkostnad på 29 kr. Spårningsnummer skickas ut via e-post vid kort/direktbetalning samt där vi kan verifiera mottagaren, i annat fall kommer försändelsen brevaviseras. För ej uthämtade försändelser debiterar vi er våra kostnader för returfrakt, administration och hantering, vilket kan uppgå till 250kr.

ÅNGERRÄTT & RETURSEDEL
Enligt distans- och hemförsäljningslagen har ni som kund rätt att ångra genomfört köp inom 14 dagar efter det att ni har mottagit produkten och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i väsentligen oförändrat skick, dvs oanvänd, ej skadad och i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Vi återbetalar vad ni har betalat för produkten så snart vi mottagit returen och kontrollerat att den uppfyller ångerrättsvillkoren.

Retursedel är en tjänst för att underlätta frakt mellan kund och butik. Butiken skickar ut förbetald och utskriven fraktsedel så att kund enkelt kan skicka produkter till oss. Kund ansvarar dock för att packa produkten på ett säkert sätt samt att förpackningen försluts korrekt. Vid förlorad försändelse tillämpas fraktbolagets rutiner för bedömning det vill säga, om oaktsamt beteende eller bristande förslutning ger upphov till att fraktbolagets försäkring inte täcker förlusten ersätts inte kund för förlorat gods.

Kostnaden för retursedel debiteras normalt sett när ett aktuellt ärende är avslutat, observera att retursedel avser frakt mellan kund och butik och således alltid kan komma att debiteras även vid godkänd reklamation och/eller godkända garantiärenden.

OBS! Varor skickas alltid åter med retursedel av kund på egen risk.

PRODUKTER
Produkter som visas är vårt nuvarande sortiment, och finns på lager om inte något annat anges.
Begagnade varor köps alltid i befintligt skick. Beskrivning av skick baseras på hur respektive handläggare upplever aktuell enhet, vi förbehåller oss rätten att göra en bedömning av varans skick. Repor och mindre märken räknas ej som skador utan som slitage. Vidare vill vi upplysa om att begagnade enheter kan ha reparerats/uppgraderats av oss eller tidigare ägare med komponenter som ej är original. 

Begagnade varor köps alltid i befintligt skick, samtliga funktioner testas men kan inte aldrig bli 100%:ig  I det fall funktionstest har gjorts kontrolleras att enheten tar emot laddning, att enhetens skärm och touch fungerar, att enhetens fysiska knappar fungerar samt uppkoppling av samtal, samtalshögtalare och samtalsmikrofon.

Begagnade varor köps alltid i befintligt skick men vi lämnar alltid vår unika 12 månaders garanti

FÖRETAGSINFORMATION
Min Mobil Borås AB
Orgnr: 559221-1741